DIY: reinigend masker en handscrub

Hey hoi !

als eerste, sorry dat er zo lang niks online is gekomen !

ik zit hier op een minicamping met echt PRUT wifi, maar oke, ik zal vanaf nu toch proberen om de dag iets online te zetten, en daar begin ik vandaag me, met een lekker DIY maskertje en handschrub !

 

reinigend havermout-munt masker.

wat heb je nodig?

( dit is zeker genoeg voor zo’n 2/3 maskertjes denk ik)

– 5 blaadjes verse munt.

– 3 eetlepels havermout.

– 2 eetlepels yoghurt.

– 1 eetlepel honing.

 

Spoel de muntblaadjes af en hak ze fijn. Meng dit door de havermout en voeg de yoghurt toe. Schep de honierdoor. Zet de mixer erin totdat je een fijne brei krijgt. Bij het aanbrengen zal de frisse geur je verrassen.

laat dit ongeveer 10 – 15 minuten zitten.

 

scrub.

voor zachte handen en mooie nagels.

wat heb je nodig?

– 3 eetlepels kristalsuiker.

– 1 sinaasappel.

– 1 citroen.

 

Snijd de citroen en de siaansappel doormidden. Pers van elk een koffielepel uit en meng dit met de kristalsuiker.

bewaar in een ondoorzichtige goed afsluitbare pot. Deze scrub wordt na enkele dagen zeer hard, maar door er een lepel water aan toe te voegen en nog eens goed te roeren krijgt hij zijn zachte structuur weer terug.

TIP: met wat verse dille erbij is deze handscrub ook uitstekend voor je nagels!

 

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en deze DIY’s leuk vinden !

 

XOXO,

Sannah

 

 

3 gedachtes over “DIY: reinigend masker en handscrub

Geef een reactie

